Dacă ai o idee, o propunere sau o nelămurire, le așteptăm la:

PROFIL DE PROFESOR: Constantin Stăcescu (instructor la Colegiul Național „C. Negri”, Tg. Ocna)

„Tabăra de leadership pentru instructori și profesori de dezbateri„ a reușit să adune încă o dată, în cadrul ediției din 2017, un număr impresionant de 100 de profesori din diferite colțuri ale țării, de diferite specializări, care timp de o săptămâna au acumulat informații, au învățat metode noi de integrare a dezbaterilor la clasă și au primit sfaturi și instrumente de nelipsit din tolba oricărui viitor instructor de club.
Din dorința de a-i cunoaște mai bine pe membrii comunității de debate, o comunitate aflată în continuă creștere, ne-am hotărât să ne folosim de prilejul oferit de „Tabăra de leadership” pentru a construi o secțiune specială pe website-ul nostru. Purtând titlul de PROFILE, această secțiune își propune să le ofere posibilitatea celor care ajută într-un fel sau altul la răspândirea debate-ului bine făcut să împărtășească o părticică din povestea lor cu noi. Sperăm noi că, în acest fel, vom reuși și să facilităm o mai bună cunoaștere reciprocă și, de ce nu, încurajarea schimbului de expertiză. 
Episoadele anterioare:
PROFIL DE PROFESOR: Monica Ionescu (instructor la Colegiul Național „B.P. Hașdeu”, Buzău) 
PROFIL DE TRAINER: Alina Bucșa
PROFIL DE VOLUNTAR: echipa de organizare a „Taberei de leadership” 2017

Constantin Stăcescu, profesor la Colegiul Național ”Costache Negri” din Târgu Ocna, ne-a povestit despre experiența ca instructor de club, despre cum este necesar să faci față obstacolelor pentru a câștiga mai multe în viitor și chiar despre cum este necesar ca mereu să punem în practică ceea ce învățăm în sesiunile de formare profesională.

  1. Povestiți-ne prima amintire pe care o aveți cu lumea debate-ului. Ce v-a motivat să alegeți să deveniți parte din această comunitate?

Am intrat în lumea dezbaterilor în 2008 deoarece mă interesa și mă interesează dezvoltarea gândirii critice la elevi, la propria persoană, la colegi și consider că este un instrument foarte bun de a avea o societate democratică, cetățeni activi, implicați și autonomi care să contribuie la dezvoltarea societății.

Prima amintire pe care o am despre debate este legată de primul rol pe care l-am jucat, în care am pierdut în fața unor colegi de limba română. I-am întrebat inclusiv ceva legat de gramatică și pe ce se bazează și mi-au zis ”Sunt profesor de limba română” și toată sala a început să râdă. Atunci mi-am dat seama că trebuie să fiu mai atent la ce se discută.

  1. De ce bariere v-ați lovit atunci când v-ați hotărât să deveniți instructori de club?

 Nu a fost una singură, au fost mai multe. Una dintre ele a fost legat de reticența colegilor. Nu foarte mulți colegi în acel moment, dar nici în prezent, își doresc să aibă de a face cu elevi care îi întreabă mereu  ”De ce?” și trebuie să-și justifice și să-și argumenteze poziția.

De asemenea, nu sunt foarte mulți copii doritori în a face dezbateri, pentru că e mult de muncă și consumă timp, chiar dacă satisfacțiile și câștigurile interioare sunt foarte mari. Aici este o problemă mai ales în orașele mici, debaterii care pleacă peste hotare nu se mai întorc. Acum că am aflat și lucruri noi, cred că totuși va fi mult mai ușor de gestionat activitatea la club și voi putea folosi ceea ce am învățat aici pentru a lucra mai eficient pentru echipe, prin leadership situațional. Lucrurile vor deveni mai clare și totul va fi mult mai bine. Chiar am aflat lucruri noi și folositoare pentru mine și nu cred că numai pentru mine.

  1. Povestiți-ne o amintire plăcută pe care o aveți în legătură cu dezbaterile (pregătirea la club, câștigarea unei competiții, o echipă foarte muncitoare etc)

Sunt mai multe. Una dintre satisfacțiile mele este că unul dintre foștii mei elevi debateri a ajuns să lucreze în ARDOR, Andrei Scurtu. Mai am elevi care au ocupat un loc de muncă și au trecut de interviul de angajare pentru că au trecut în CV că au făcut debate. Au lucrat la bănci, ofițer de PR, la Drept, unde au făcut față seminariilor pentru că au învățat tehnici de dezbatere. În general, satisfacțiile vin pentru că îi vezi cum se dezvoltă și știi că ai contribuit.

  1. Ce informații relevante ați reușit “să furați” de la traineri, care vă vor ajuta în calitate de instructor de club și de profesor?

Cu ajutorul leadership-ului situațional, cred că voi putea să fac mai bine diagnoza nevoilor debaterilor, mai ales atunci când e vorba de debaterii care au nevoie de mai multă performanță sau cei care ajung într-o dificultate și au nevoie de o recadrare de a-și găsi scopul și motivația. O sa-mi pot da mai repede seama ce nevoi au și cum pot să-i ajut să devină mai eficienți. Cred că acesta este unul din câștigurile mari ale acestei tabere.


ImpreunacuLIDL
Materialul a fost realizat în cadrul evenimentului „Tabăra de leadership pentru instructori și profesori de dezbateri” organizat de ARDOR în luna iulie 2017.
adina ionescuAutoarea materialului este Adina Ionescu: membru ARDOR Muntenia și studentă la Școala Națională de Științe Politice, secția Publicitate. Adina se descrie astfel: Curioasă cu normă întreagă, punctuală şi puţin OCD-istă în ceea ce priveşte termenele de predare. Îmi place să discut despre filozofie când gătesc şi sunt pasionată de sociologie.

NEWSLETTER abonează-te

Primește newsletterul nostru