Dacă ai o idee, o propunere sau o nelămurire, le așteptăm la:

PROFIL DE TRAINER: Nae Șovăială

„Tabăra de leadership pentru instructori și profesori de dezbateri„ a fost un prilej nemaipomenit pentru profesorii participanți să intre în contact direct cu trainerii ARDOR și să acceseze expertiza acestora. Fie că a fost vorba despre teorie, jocuri de cunoaștere, exerciții de arbitraj sau chiar susținere de discursuri argumentative, totul a fost dinamic și plin de noutăți pentru ambele „tabere”.
Din dorința de a-i cunoaște mai bine pe membrii comunității de debate, o comunitate aflată în continuă creștere, ne-am hotărât să ne folosim de prilejul oferit de „Tabăra de leadership” pentru a construi o secțiune specială pe website-ul nostru. Purtând titlul de PROFILE, această secțiune își propune să le ofere posibilitatea celor care ajută într-un fel sau altul la răspândirea debate-ului bine făcut să împărtășească o părticică din povestea lor cu noi. Sperăm noi că, în acest fel, vom reuși și să facilităm o mai bună cunoaștere reciprocă și, de ce nu, încurajarea schimbului de expertiză. 
Episoadele anterioare:
PROFIL DE PROFESOR: Monica Ionescu (instructor la Colegiul Național „B.P. Hașdeu”, Buzău) 
PROFIL DE TRAINER: Alina Bucșa
PROFIL DE VOLUNTAR: echipa de organizare a „Taberei de leadership” 2017
PROFIL DE PROFESOR: Constantin Stăcescu (instructor la Colegiul Național „C. Negri”, Tg. Ocna)
PROFIL DE TRAINER: Andrei Olaru
PROFIL DE PROFESOR: Elena Manea (instructor la Liceul Teoretic „Ioan Cotovu”, Hârșova)
PROFIL DE TRAINER: Ioana Covei
PROFIL DE PROFESOR: Elena Sticlea (instructor la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”, București)
PROFIL DE TRAINER: David Moscovici
PROFIL DE PROFESOR: Elena Găvan (instructor la Colegiul Național „Spiru Haret”, Târgu Jiu)

Fie că îi auzi participanții râzând în hohote sau aplaudând, fie că îl vezi cum își ține trainingurile mereu plin de energie (de unde și măiestria de a modela cum vrea el atmosfera lecțiilor) știi că nu are cum să fie altcineva decât Nae Șovăială. Deși este foarte activ în sfera trainingurilor, la ediția aceasta a Taberei de Leadership a hotărât să fie coordonator de traineri și să ne împărtășească experiența lui și cum a văzut acest proiect ”de la înălțime”.

Sfatul lui Nae pentru orice profesor/instructor/trainer: Învățați, învățați, învățați și dați mai departe. Foarte departe. Cât mai departe.

  1. Care este prima ta amintire legată de debate? Cum ai intrat în lumea dezbaterilor?

Prima mea amintire este o frică colpeșitoare de ora de franceză. Știam că nu-mi făcusem tema și mi-era groază că o să mă scoată profa la tablă și o să mă întrebe de ce nu mi-am făcut tema așa că am încercat să chiulesc..Nu a mers, pentru că eram prea scund ca să sar gardul, nu am știut nici cum poate să fie mituit gardianul și nu aveam voie să stau nici în bibliotecă, așa că m-am dus la o demonstrativă de debate. Acolo am văzut cum 45 de minute au fost 6 elevi de liceu care ne-au făcut pe toți să fim atenți. 45 de minute nu a vrut nimeni să se uite pe mobil, n-a vrut nimeni să-și dea coate, a fost incredibil.

Atunci am zis ”Asta vreau eu să fac”!

  1. Ce ne poți spune despre tabăra de leadership până acum?

Mi se pare fain. Este intens, cu siguranță este mai intensă decât anul trecut. Avem, la fel, 4 niveluri diferite de profesori doar că specific, de data asta, am pus conținut mai specializat și mai mult. Ne-am axat pe abilități transferabile și pe abilități de a folosi debate-ul la școală.

  1. Ne poți da câteva exemple de abilități transferabile?

Îi învățăm cum să dea feedback mai bine, cum să folosească tehnici și metode de leadership atât pentru ei și colegii lor cât și în relația pe care o au cu elevii.

  1. Ce oportunități de învățare aduce tabăra aceasta, diferit de alte proiecte?

În primul rând, se axeză foarte mult pe profi. Multe dintre proiectele pe care le facem noi în comunitate sunt concursuri de debate și în general ele sunt pentru elevi. Vin și profesori acolo care arbitrează, arbitrajul presupunând destul de multă muncă.

Aici, ne interesează să creștem resursa umană. Investim în oamenii care vor investi în oamenii noștri, în debaterii noștri. Asta e diferit. Investim în profesori, în instructori.

  1. Cum ți s-au părut participanții?

Energia a fost foarte pozitivă, încă din prima zi când am făcut icebreakers și team-building-ul și au construit poduri între ei. A fost foarte fain, plăcut, mi-au dat energie. Eram rupt de oboseală și cumva simțeam că încă mai pot, pentru că îi vedeam. Mai veneau la mine și îmi spuneau că e fain, că e frumos, că ne place de trainer-ul nostru.

  1. Cu ce sfat ai vrea să plece participanții de la această tabără? Un sfat pe care să-l poată pună în practică la clasă sau la club.

Luati debate și dați-l mai departe. Împărtășiți și dați mai departe darul dezbătătoricesc. Folosiți tehnicile de debate, metodele de predare deliberativă la clasă (avem numai vreo 6 ore numai pe treaba asta).

Luați-le și folosiți-le la clasă cu cât mai mulți elevi. Vrem ca profii de aici să devină multiplicatori ai metodei deliberative pedagogice. Să ajungă la cât mai mulți!


ImpreunacuLIDL
Materialul a fost realizat în cadrul evenimentului „Tabăra de leadership pentru instructori și profesori de dezbateri” organizat de ARDOR în luna iulie 2017.
adina ionescuAutoarea materialului este Adina Ionescu: membru ARDOR Muntenia și studentă la Școala Națională de Științe Politice, secția Publicitate. Adina se descrie astfel: Curioasă cu normă întreagă, punctuală şi puţin OCD-istă în ceea ce priveşte termenele de predare. Îmi place să discut despre filozofie când gătesc şi sunt pasionată de sociologie.

NEWSLETTER abonează-te

Primește newsletterul nostru