Reintroducerea examenului de admitere la facultate este justificată în România

Argumentul 1: Relevanţa examenului
Bacalaureatul este un examen care trebuie sa evalueze cunostiintele acumulate de un elev pe perioada liceală la trei materii. De foarte multe ori însă, acesta are un grad mare de hazard, fiind dependent nu numai de cunostiintele elevului dar şi de starea sa şi alţi factori exteriori precum cât de emotiv este sau condiţia lui de sănătate. Astfel, acesta nu oglindeşte rezultatul unui elev în măsură suficient de mare cât sa poată fi folosit în admiterea la facultate.
Argumentul 2: Alegeri greşite
Elevii nu urmează neapărat o facultate care are un profil potrivit cu cel al materilor susţinute la examenul de bacalaureat. Astfel, copilul nu poate sa afle dacă este potrivit pentru acea facultate sau dacă deţine cunostiintele necesare spre a o urma, deoarece el va fi evaluat pe baza bacalaureatului. Spre exemplu, un copil care doreşte sa urmeze facultatea de limbi străine nu poate sa afle dacă este potrivit pentru aceasta sau dacă poate ţine pasul deoarece va fi evaluat pe baza notei obţinute la română, istorie sau matematică şi încă o probă, materii care nu sunt neapărat necesare dacă acesta doreşte sa studieze spaniolă.

Argumentul 1: Presiune şi stres
Elevii sunt cu adevărat stresaţi de examene care îi vor defini pentru următorii ani din viaţă, aceştia ajungând de multe ori sa sufere de stres sau depresie datorită acestei presiuni. Astfel, adăugarea a încă un examen imediat după bac nu face decât sa îngreuneze parcursul copilului. Mai mult, acesta are un timp limitat în care trebuie sa se pregătească atât pentru acel examen cât şi pentru examenul de bacalaureat.
Argumentul 2: Relevanţa examenului
Bacalaureatul nu testează copilul numai în cele 3 materii pe care acesta îl susţine, dar îi testează şi abilităţile de concentrare, studiu şi atenţie. Aceste aspecte sunt cu adevărat importante indiferent de facultatea pe care acesta alege sa o urmeze, astfel examenul de bacalaureat devenind relevant deoarece atestă aceste atribute. Astfel, este justificat ca elevul sa obţină un loc la facultate pe baza prestaţiei sale la examenul de bacalaureat.

Referințe