Argumentul 1: Elevii cu probleme de comportament trebuie ajutaţi să se integreze
Un elev cu probleme de comportament nu se va putea integra într-o clasă, într-un grup cu aceeaşi uşurinţă cu care se integrează un elev normal. Totuşi ei au acelaşi drepturi ca şi colegii lor de a face parte din clasă şi de a putea învăţa alături de ceilalţi copii. Pentru a se putea integra ei trebuie trataţi altfel, conform nevoilor lor. trebuie ajutaţi să se integreze pentru ca odată integraţi ei vor evolua şi poate chiar vor depăşi probleme iniţiale. În concluzie elevii cu probleme trebuie trataţi altfel asta însemnând să fie discriminaţi pozitiv pentru a se putea integra în societate.
Argumentul 2: Discriminarea pozitivă a elevilor cu probleme elimina problemele mai grave
Elevii cu probleme de comportament pot degenera în a comite acte grave. Pornind de la simpla neadaptare într-o clasă ei pot ajunge să aibă anturaje periculoase care să-i îndemne la droguri şi alte infracţiuni. Dacă nu-şi găsesc un grup atunci ei se vor refugia în altceva cum ar televizorul sau internetul, refugiere care duce la dependenţa şi alte influenţe spre infracţiuni. Discriminarea pozitivă este modalitate prin care se pot salva aceşti elevi de la căderea în probleme mai grave, rezolvând de la bun început problemele care le au deja.
Argumentul 1: Discriminarea pozitivă nu rezolvă problemele elevilor
Dacă un elev are probleme de comportament acestea sunt datorate unor probleme psihologice mult mai adânci ale acestuia. Discriminarea pozitivă a lui nu va rezolva problemele sale de nivel psihic şi poate chiar le va înrăutăţi. Văzându-se favorizat se va simţi şi mai prost pe lângă colegii săi şi nu va reuşi să se integreze mai bine în colectiv. Ceea ce este necesar într-un astfel de caz este un psiholog bun care să descopere cauzele problemelor şi să le rezolve. Discriminarea pozitivă nu are nici un efect favorabil copilului cu probleme.
Argumentul 2: Discriminarea pozitivă poate aduce probleme mai mari decât rezolva
Conform declaraţiei drepturilor copilului toţi copii sunt egali. Aplicarea discriminării pozitive nu este justificată de problemele de comportament ale elevilor. Oferirea de avantaje acestor elevi ar putea naşte probleme din partea celorlalţi colegi. Elevii vor sesiza nedreptate şi atunci se vor răzbuna într-un fel sau altul. Dacă până atunci au fost corecţi întocmai cum au fost învăţaţi sau li s-a arătat ca model în momentul în care această situaţie se schimbă se vor schimba şi ei. Fie ca se răzbună pe elevul cu probleme, fie ca vor deveni ei înşişi astfel de elevi tocmai pentru ca vor vedea ca pot beneficia de avantaje mai mari. În conlcuzie discriminarea pozitivă nu rezolva probleme şi creează şi mai multe.
Referințe