Argumentul 1: Engleza devine limba internaţională
În ziua de azi în care este atâta nevoie de comunicare este necesară şi o limba pe care să o cunoască toată lumea. Engleza este deja cunoscută de majoritatea ţărilor şi este predată ca limba străină în multe ţări din lume. Mai mult ea este limba recunoscută în aproape 100 de ţări şi ar trebui să fie un interes pentru toată lumea. Pentru ca fiecare să-şi poată îmbunătăţi cunostiintele de limba engleză ea ar trebui folosită ca limba de predare. Această modalitate de a învăţa engleza este mult mai eficientă decât predare ca limba străină întrucât acomodează deja elevul cu folosirea limbii pentru situaţii obişnuite de comunicare. Din aceste motive limba engleza este o necesitate într-o lume care foloseşte din ce în ce mai mult această limba şi ar trebui ca elevii să o studieze folosind-o.
Argumentul 2: Engleza este limba afacerilor
Într-o lume a afacerilor internaţionale este necesară o limba care să poată fi înţeleasă de toată lumea. Această limba a devenit engleza. Datorită faptului ca este mai uşoară decât multe limbi şi este vorbită de ţările cu o economie foarte dezvoltată ea este folosită atât în întâlniri a unor manageri de companii din ţări diferite cât şi în domeniul IT-ului. Având în vedere ca Microsoft este o firmă americană a proiectat toate programele sale în limba engleza determinând multe persoane să înveţe această limba. În ţări care nu au reuşit să traducă programele dar au predat în şcoli aceste aplicaţii au învăţat implicit pe elevi direct cuvintele în engleza. Dacă elevii ar fi învăţat direct în engleza le-ar fi fost mult mai uşor întrucât oricum foloseau cuvinte în această limba. Având în vedere toate aceste avantaje elevii ar trebui să înveţe în limba engleza.
Argumentul 1: Învăţarea în engleza este un efort inutil
Copiii învaţă la şcoală foarte multe materii grele precum: matematică, fizică, chimie. Chiar dacă ei sunt avantajaţi ştiind o limba străină le este foarte greu să înveţe termeni tehnici pentru fiecare materie în parte. O persoană care urmează un profil real poate să se hotărască să se înscrie la facultatea de drept unde cu siguranţă nu va folosi termeni legaţi de chimie sau fizică. Învăţarea acestor termeni ar fi însă absolut necesară în momentul predării în engleza elevilor dar în acelaşi timp ar fi inutilă. Având în vedere programa deja încărcată a unor elevi şi faptul ca puţini vor avea ocazia să practice limba învăţată ar însemna ca obligăm copiii să facă un efort în plus fără nici un temei. De aceea nu ar trebui ca elevii să înveţe în limba engleza.
Argumentul 2: Limba străină face dificilă înţelegerea materiilor
Sunt unele materii deja dificile chiar şi pentru a fi explicate în limba romană. De exemplu o lecţie de anatomie conţine foarte mulţi termeni tehnici şi este destul de greu de asimilat şi în limba natală. Într-o limba străină ar fi mult prea greu pentru un copil să înveţe termenii tehnici în altă limba şi să înţeleagă în acelaşi timp mecanismul de funcţionare a organelor. Nu ar fi nici justificat nici corect să cerem efort dublu de la elevi fără nici o finalitate concretă. Chiar dacă unii elevi s-ar hotărî apoi să urmeze medicina tot le-ar fi mai uşor să înveţe mai întâi în romană şi apoi să înveţe termenii tehnici din engleza. Plus ca nu toţi ar vrea să plece din ţară natală deci nu ar avea nevoie de limba străină. Având în vedere toate acestea elevii din toată lumea nu ar trebui să înveţe în engleza.
Referințe