Argument 1: Munca în timpul facultăţii ajută la susţinerea financiară
O slujbă în paralel cu facultatea este utilă şi uneori chiar necesară pentru ca studenţii inteligenţi fără posibilităţi materiale să se poată întreţine şi să poată urma o facultate. Minţi strălucite nu sunt descoperite sau exploatate (mai ales în situaţia celor de la sate) din cauza lipsei de bani, de posibilităţi pentru a asigura continuarea educaţiei tânărului. O familie săracă, care abia se întreţine, nu îşi va putea trimite copilul la facultate. Chiar dacă tânărul va intra la buget, tot va trebui să-şi plătească chiria, cărţile pentru cursuri, mâncarea, etc. Lucrând, tânărul se va întreţine singur şi va putea să continue studiile pe domeniile profesionale la care excelează
Argumentul 2: Studenţii pot îmbina teoria cu practica
De multe ori studenţii au posibilitatea de a lucra chiar în domeniul pentru care se pregătesc. Acest lucru înseamnă că studenţii vor acumula mai multă experienţă şi nu va mai fi nevoie de pregătire la începutul carierei. Totodată, randamentul va fi mai mare atât la locul de muncă, întrucât informaţia va fi proaspătă, cât şi la facultate, unde va fi mai bine pregătit datorită faptului că poate pune în practică ceea ce învăţa. Nu în ultimul rând, pus faţă în faţă cu situaţia reală de la locul de muncă, studentul îşi va focaliza atenţia asupra lucrurilor mai utile, care îi vor folosi mai mult la locul de muncă, în loc să îşi încarce memoria cu noţiuni care nu îi vor folosi niciodată. În plus, studentul va putea apela imediat şi gratuit la un ajutor în caz de o problemă la locul de muncă, acest ajutor fiind profesorul universitar.
Argumentul 3: Un loc de muncă aduce avantaje materiale pe termen lung
Unii dintre studenţii care lucrează încă din timpul facultăţii vor avea un loc de muncă asigurat la terminarea facultăţii, dacă vor reuşi să şi-l păstreze pe cel din timpul facultăţii. În cel mai rău caz, la terminarea facultăţii vor fi lucrat deja câţiva ani şi nu vor mai avea salariul minim; venitul va fi mai mare datorită experienţei acumulate. În plus, experienţa muncii îi va ajuta să se responsabilizeze mai devreme, să înveţe să îşi folosească banii în mod eficient.
Argumentul 1: Studenţii care lucrează se suprasolicită, randamentul lor scăzând atât la locul de muncă, cât şi la cursuri
Numărul orelor de curs vă fi mai mic, materia nu va fi la fel de bine înţeleasă şi aprofundată ca în cazul studenţilor care nu lucrează. Ba chiar şi la orele de curs, care vor fi mai concentrate, studentul nu va putea fi atent din cauza oboselii acumulate. În loc să se concentreze asupra studiului pentru a avea un randament mai mare la şcoală, studentul care lucrează va fi obosit şi stresat, ajungând chiar să pice examene întrucât cazurile în care vor avea liber în timpul sesiunilor vorr fi extreme de rare. Angajatorul nu îşi va face programul de lucru după programul studentului, iar acesta va risca să ajungă şi fără loc de muncă, şi cu examene picate. Astfel, din încercarea sa de a face două lucruri bine vor rămâne două lucruri făcute prost.
Argumentul 2: În facultate studenţii ar trebui să se concentreze asupra oportunităţilor de moment
Studenţii au timp liber pentru a-şi trăi totuşi cei mai frumoşi ani, pentru a se relaxa, pentru a se distra, pentru dezvoltarea abilităţilor personale, pentru proiecte, etc. Pe lângă faptul că cei care au o slujbă sunt mult mai stresaţi, mai obosiţi şi îşi vor folosi timpul rămas doar pentru a se odihni, ei de cele mai multe ori nu au nici măcar vacanţe. În timp ce ceilalţi colegi se vor distra, vor socializa, vor merge în excursii, etc., ei vor lucra, vor deveni şi mai obosiţi, până în punctul în care nu vor mai putea face nimic bine.
Referinţe:
http://www.brockport.edu/career01/upromise.htm
http://www.acenet.edu/AM/Template.cfm?template=/CM/ContentDisplay.cfm&ContentFileID=1618
http://www.statcan.gc.ca/daily-quotidien/030526/dq030526a-eng.htm