Dacă ai o idee, o propunere sau o nelămurire, le așteptăm la:

Benzile desenate sunt dăunătoare copiilor

Argumentul 1: Benzile desenate abordează aspecte negative ale societăţii

O regulă a popularității ar fi “what bleeds, leads”, deci, pentru a se vinde, publicațiile exploatează neobișnuitul şi grotescul, care, de obicei, impresionează sau șochează, cel puțin.

Violența- veșnică luptă dintre bine şi rău: deși este promovat binele, prin victoria eroului pozitiv asupra antagonistului, aceasta este obținută, totuși, prin violență.

Sexualitate- la un prim nivel- vestimentația super-eroilor este provocatoare (ex: Liberty Bell, Cat Woman, Aeon Flux).

Lipsa de realism- promovând o lume fantastică, la nivelul de comprehensiune al copiilor, percepția asupra lumii va fi denaturată.

Argumentul 2: Prin familiarizarea cu aspectele negative, se creează o imunizare la ele, încurajare sau autovictimizare

Datorită regularităţii cu care sunt prezentate aspecte şocante şi respingătoare ale societăţii, acestea intră în normal. Astfel, tinerii se învăţa să nu ia atitudine şi, prin pasivitate, acceptă şi promovează comportamentele negative (prin nepedepsire, acestea ajung să fie considerate pozitive). De asemenea, în conştientizarea contrastului dintre lumea fantastică promovată de benzi desenate şi realitate, copilul ar putea suferi un dezechilibru psihologic.

Argumentul 1: Benzile desenate contribuie la dezvoltarea imaginației copiilor

Prin elementele de ficțiune, combinate cu cele de realitate, benzile desenate oferă copiilor posibilitatea de a-și exploata imaginația prin completarea frame-urilor deja desenate în crearea unei acțiuni care se derulează asemenea unui film, prin umanizarea personajelor și identificarea trăsăturilor lor la persoanele reale, cu care au de a face zilnic.

Argumentul 2: Benzile desenate ajută în educarea copiilor

Prin scoaterea în evidenţă a trăsăturilor negative sau pozitive (prin aspectul şi acţiunile personajului), copilul ajunge să conştientizeze, chiar dacă la un nivel primar, ce lucruri are voie sau nu are voie să facă. (De exemplu, eroul pedepseşte hoţii, astfel, copilul, care este învăţat explicit de benzile desenate să antipatizeze personajele negative, va avea o repulsie faţă de acţiunile negative, şi astfel, este foarte probabil să nu le practice).