Debate Education Network 2.0

După „Debate as an Educational Tool”, în care focusul a fost pe o creștere cantitativă a cluburilor de dezbateri din întreaga țară (ajungând de la 50 de cluburi în 2014 la peste 100 în 2018), scopul programului prezent este să crească calitatea din circuitul dezbaterilor românești și să aducă organizația la un nivel de autosustenabilitate financiară, care să o stabilizeze și să asigure organizarea viitoarelor proiecte.

 

După o extindere națională masivă a cluburilor de dezbateri și o creștere a comunității, este necesar să ne uităm la modul în care putem să gestionăm scalarea, să creștem nivelul dezbaterilor și al pregătirii trainerilor/instructorilor și să susținem dezvoltarea unei organizații din ce în ce mai mari. Tocmai din aceste motive, ARDOR își orientează resursele în următorii ani (2018-2021) spre o direcție strategică nouă: Debate Education Network 2.0.

Un program derulat în parteneriat strategic cu

Scopul este ca, până la finalul programului, atât asociațiile regionale cât și cea națională să fi făcut un progres considerabil către sustenabilitate financiară și către o calitate a training-ului de dezbateri în cluburi mai ridicată, prin specializarea și dezvoltarea instructorilor coordonatori. Credem că toate acestea vor oferi posibilitatea asociațiilor de a putea susține atât cluburile prezente cât și activitățile actuale și viitoare.

În acest sens grant-ul vizează trei coordonate:

1. Creșterea calității dezbaterilor din România

  • Crearea unui mecanism organizațional pentru asigurarea calității, în care să poată fi instruiți instructorii cluburilor de dezbateri. Mecanismul va fi compus din: definirea unui standard, colectarea și analizarea datelor și sesiuni de training și coaching pentru mai mult de 150 de profesori și 2,000 de elevi/pe an;
  • Crearea unui standard pentru ceea ce noi considerăm a fi „debate bine făcut”, pornind de la bunele practici ale asociațiilor internaționale și adaptându-le pe nevoile spațiului românesc; (detalii aici)
  • Formarea unui instrument de evaluare a standardului ales și urmărirea unor parametrii specifici, definitorii pentru creșterea calității debate-ului;
  • Alcătuirea unei rețele de  10 Master Traineri Regionali care să aibă disponibilitatea și responsabilitatea de a ajuta și susține trainerii (unde și când e nevoie) cu planul de lecții ținute la clubul de debate și cu noțiuni de coaching (pentru 60 de instructori); (detalii aici)
  • Crearea unei proceduri de colectare a datelor din diverse contexte: de la competiții, de la cluburi, de la cursurile organizate de ARDOR. Aceste date vor fi curprinse în rapoarte anuale de activitate, urmând să fie publicate pe site-ul oficial ARDOR și vor fi incluse și în comunicarea externă;
  • Susținerea asociațiilor regionale în organizarea unor serii de workshop-uri anuale (cel puțin 9 workshop-uri care să ajungă la 135 de instructori), cu focus central pe instructorii care sunt neexperimentați/au puțină experiență, pentru a-i ajuta să se alinieze la standardul creat și pentru a-i învăța metodele de colectare a datelor;
  • Organizarea la nivel național, în fiecare an, a unei tabere de vară pentru profesori (150), axată în principal pe profesori care sunt instructori de debateri, pe cei care predau opționalul de „Dezbateri, Oratorie și Retorică” și pe profesorii care își doresc să devină instructori de club, învățăndu-i cum să-și îmbunătățească metodele de predare, pentru un debate bine făcut. (detalii despre Tabăra din 2019 – aici)

2. Creșterea sustenabilității financiare a Asociației

  • Vom crea un program de training de vară orientat către adolescenți și vom ajuta ca asociațiile regionale să-l poată include ca un produs care să le ofere profit, vânzându-l către școli private (cu cel puțin 3 asociații regionale – conținut pentru curs/școală de vară,  materiale promoționale, ghidare pentru implementare, întâlniri de aliniere);
  • Am creat un program comercial pentru clienții corporate: DialogOn. Fiind o antrepriză a ARDOR, aceasta este orientată către domeniul corporate, oferind atât ședințe individuale (one-on-one) cât și de grup; (site-ul DialogOn -aici)
  • Continuăm reacreditarea cursului pentru profesori (SIPDODOR) (2 cursuri reacreditate);
  • Ne vom concentra eforturile pe a ne apropia de rețeaua de alumni ARDOR, făcându-i partenerii noștri activi în răspândirea debate-ului în România. Aceștia pot avea mai multe roluri (voluntari, fundraiseri, donatori, speakeri etc).

3. Întreținerea relațiilor cu Ministerul Educației Naționale și cu inspectorii școlari

  • Vom simplifica procesul de comunicare cu inspectorii școlari locali, cu Ministerul Educației cât și cu reprezentanții locali ai acestuia. Îi vom invita la evenimente și le vom oferi resursele necesare pentru Olimpiada Națională de Dezbateri, acolo unde au nevoie de cel mai mult ajutor;
  • Vom alcătui o declarație de poziție a ARDOR față de evaluarea Olimpiadei Naționale de Dezbateri;
  • Vom livra workshop-uri și training-uri pentru profesorii implicați la Olimpiadă, pentru a-i învăța cum să evalueze o dezbatere și cum să folosească metodele la clasă pentru a-și pregăti elevii cât mai bine în vederea participării (3 workshops pentru Olimpiada Națională, 6 workshops pentru Olimpiada Regională)

4. Întărirea productivității întregii rețele ARDOR

  • am organizat ateliere pentru 60 de instructori prin intermediul cărora să le oferim informații și tehnici de strângere de fonduri
  •  am realizat 2 ediții ale Taberei de Leadership pentru profesori și instructori de dezbateri: ediția I, 2016 și ediția a II-a, 2017
  • am construit acest website și o platformă dedicată gestionării cluburilor de debate 
  • am realizat o nouă identitate pentru ARDOR și pentru fiecare dintre asociațiile regionale
  • am construit un instrument financiar pentru ușurarea activității în interiorul Asociației
  • am pus bazele unui calendar de competiții centralizat la nivel național (disponibil în format electronic în curând)
  • am pus bazele unui cod de etică (disponibil în format electronic în curând)

Articole despre activitățile din cadrul proiectului

#ProfildeTrainer: Emil Lazăr (lector universitar doctor în cadrul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic al Universității din Craiova)

În procesul de schimbare, ai nevoie de timp și constanță, dar ajută dacă ești echipat cu uneltele potrivite și crezi în proces. Emil Lazăr, parte din #multiplicatoriidebine și formator pentru cursul SIPDODOR ne povestește despre pasiunea sa pentru dezbateri, educație nonformală și impactul asupra elevilor. Spune-ne câteva cuvinte despre tine,

Read More

#ProfildeTrainer: Irina Koszegi (instructor la Colegiul Național „Grigore Moisil”, București)

Schimbările de perspectivă conduc la o evoluție autentică în fiecare dintre noi. Supererou nu devine cel ce nu greșește niciodată, cât mai degrabă cel care reușește să își dea seama cum erorile sunt părțile de puzzle necesare metamorfozei. Irina Koszegi, parte din #multiplicatoriidebine și formator pentru cursul SIPDODOR ne subliniază

Read More

Conferința pentru Standardul de Training – ce se întâmplă când vorbim din inimă despre ce înseamnă să fii trainer?

La sfârșit de octombrie, într-o zi însorită de toamnă, s-au adunat laolaltă 20 traineri din rețeaua ARDOR pentru a discuta despre viitor. Al cui viitor vă întrebați? Desigur, cel al dezbaterilor academice românești! 25-27 Octombrie, la București, au marcat 2 zile în care ARDOR împreună cu ARDOR Muntenia au dat

Read More

Liceele din România schimbă regulile jocului – peste 100 de profesori din zonele rurale și defavorizate aduc la clasă dezbaterile academice și educația democratică

În weekend-ul 16-17 noiembrie Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică (ARDOR) a organizat cea de-a doua etapă a proiectului  „Future Citizens 2.0”: un atelier de inițiere în dezbateri academice la care au participat cei peste 100 de profesori implicați în proiect. „Future Citizens 2.0” este primul proiect educațional de

Read More

#ProfildeTrainer: Dan Sima (instructor la Colegiul Tehnic „Mediensis”, Mediaș)

Schimbăm puțin perspectiva de la Ninja la Master Trainer Regional și tragem cu ochiul la ce înseamnă să devii model pentru ceilalți, menit să-i ajute și să-i stimuleze. Cum să ajuți la creșterea unei comunități locale prin perseverență și muncă ne spune chiar Dan Sima, parte din ????#multiplicatoriidebine și un

Read More

#ProfildeTrainer: Monica Ionescu (instructor la Colegiul Național „B.P. Hașdeu”, Buzău)

Ca să poți străbate și cele mai potrivnice căi, ai nevoie de niște „arme” bine puse la punct, șlefuite și lustruite. În viața modernă acestea sunt comunicarea eficientă, capacitatea de analiză și abilitatea de a gândi critic și a putea să-ți pui întrebări, elemente indispensabile dezbaterilor. Unul dintre #multiplicatoriidebine, Monica

Read More

#ProfildeTrainer: Carmen Ardelean (instructor la Liceul Pedagogic „Gh. Șincai”, Zalău)

Uneori, pentru ca lucrurile să se întâmple, avem nevoie pe lângă o doză zdravănă de curiozitate și perseverență și de un strop de pragmatism. Pașii făcuți în direcția înaintării ideii de dezbateri în consiliile și corpurile profesorale, ajută în moduri nebănuite mișcarea de dezbateri. Mai jos, Carmen Ardelean, proaspăt Ninja

Read More

#ProfildeTrainer: Radu Țigănaș (instructor la Central Club, București)

Schimbările de perspectivă conduc la o evoluție autentică în fiecare dintre noi. Supererou nu devine cel ce nu greșește niciodată, cât mai degrabă cel care reușește să își dea seama cum erorile sunt părțile de puzzle necesare metamorfozei. Radu Țigănas, parte din ????#multiplicatoriidebine ne subliniază importanța transformării personale cu ajutorul

Read More

#Profil de Trainer: Constantin Stăcescu (instructor la Colegiul Național „Costache Negri” din Târgu Ocna)

Orice erou face câțiva pași esențiali spre dezvoltare: ieșirea din contexte cunoscute, înfrângerea fricilor, batălia constantă cu incertitudinea și necunoscutul și, mai apoi, descoperirea unor abilități și ajutoare ce-l propulsează spre ideal.

Read More

#Profil de Trainer: Ana-Maria Iacob (instructor la Colegiul Național „Ana Aslan” din Timișoara)

Portretul celor mai motivați oameni probabil că are ca ingrediente principale: Ambiție, Curaj, Devotament și Voință că e cu putință. Toate acestea fac o rețetă cum nu se poate mai bună pentru supraviețuirea unui mentor aflat în timpuri (și mai) tulburi, când poate balanța între calitate și cantitate e difuză.

Read More