Dacă ai o idee, o propunere sau o nelămurire, le așteptăm la:

Debate Education Network 2.0

După „Debate as an Educational Tool”, în care focusul a fost pe o creștere cantitativă a cluburilor de dezbateri din întreaga țară (ajungând de la 50 de cluburi în 2014 la peste 100 în 2018), scopul programului prezent este să crească calitatea din circuitul dezbaterilor românești și să aducă organizația la un nivel de autosustenabilitate financiară, care să o stabilizeze și să asigure organizarea viitoarelor proiecte.

 

După o extindere națională masivă a cluburilor de dezbateri și o creștere a comunității, este necesar să ne uităm la modul în care putem să gestionăm scalarea, să creștem nivelul dezbaterilor și al pregătirii trainerilor/instructorilor și să susținem dezvoltarea unei organizații din ce în ce mai mari. Tocmai din aceste motive, ARDOR își orientează resursele în următorii ani (2018-2021) spre o direcție strategică nouă: Debate Education Network 2.0.

Un program derulat în parteneriat strategic cu

Scopul este ca, până la finalul programului, atât asociațiile regionale cât și cea națională să fi făcut un progres considerabil către sustenabilitate financiară și către o calitate a training-ului de dezbateri în cluburi mai ridicată, prin specializarea și dezvoltarea instructorilor coordonatori. Credem că toate acestea vor oferi posibilitatea asociațiilor de a putea susține atât cluburile prezente cât și activitățile actuale și viitoare.

În acest sens grant-ul vizează trei coordonate:

1. Creșterea calității dezbaterilor din România

  • Crearea unui mecanism organizațional pentru asigurarea calității, în care să poată fi instruiți instructorii cluburilor de dezbateri. Mecanismul va fi compus din: definirea unui standard, colectarea și analizarea datelor și sesiuni de training și coaching pentru mai mult de 150 de profesori și 2,000 de elevi/pe an;
  • Crearea unui standard pentru ceea ce noi considerăm a fi „debate bine făcut”, pornind de la bunele practici ale asociațiilor internaționale și adaptându-le pe nevoile spațiului românesc; (detalii aici)
  • Formarea unui instrument de evaluare a standardului ales și urmărirea unor parametrii specifici, definitorii pentru creșterea calității debate-ului;
  • Alcătuirea unei rețele de  10 Master Traineri Regionali care să aibă disponibilitatea și responsabilitatea de a ajuta și susține trainerii (unde și când e nevoie) cu planul de lecții ținute la clubul de debate și cu noțiuni de coaching (pentru 60 de instructori); (detalii aici)
  • Crearea unei proceduri de colectare a datelor din diverse contexte: de la competiții, de la cluburi, de la cursurile organizate de ARDOR. Aceste date vor fi curprinse în rapoarte anuale de activitate, urmând să fie publicate pe site-ul oficial ARDOR și vor fi incluse și în comunicarea externă;
  • Susținerea asociațiilor regionale în organizarea unor serii de workshop-uri anuale (cel puțin 9 workshop-uri care să ajungă la 135 de instructori), cu focus central pe instructorii care sunt neexperimentați/au puțină experiență, pentru a-i ajuta să se alinieze la standardul creat și pentru a-i învăța metodele de colectare a datelor;
  • Organizarea la nivel național, în fiecare an, a unei tabere de vară pentru profesori (150), axată în principal pe profesori care sunt instructori de debateri, pe cei care predau opționalul de „Dezbateri, Oratorie și Retorică” și pe profesorii care își doresc să devină instructori de club, învățăndu-i cum să-și îmbunătățească metodele de predare, pentru un debate bine făcut. (detalii despre Tabăra din 2019 – aici)

2. Creșterea sustenabilității financiare a Asociației

  • Vom crea un program de training de vară orientat către adolescenți și vom ajuta ca asociațiile regionale să-l poată include ca un produs care să le ofere profit, vânzându-l către școli private (cu cel puțin 3 asociații regionale – conținut pentru curs/școală de vară,  materiale promoționale, ghidare pentru implementare, întâlniri de aliniere);
  • Am creat un program comercial pentru clienții corporate: DialogOn. Fiind o antrepriză a ARDOR, aceasta este orientată către domeniul corporate, oferind atât ședințe individuale (one-on-one) cât și de grup; (site-ul DialogOn -aici)
  • Continuăm reacreditarea cursului pentru profesori (SIPDODOR) (2 cursuri reacreditate);
  • Ne vom concentra eforturile pe a ne apropia de rețeaua de alumni ARDOR, făcându-i partenerii noștri activi în răspândirea debate-ului în România. Aceștia pot avea mai multe roluri (voluntari, fundraiseri, donatori, speakeri etc).

3. Întreținerea relațiilor cu Ministerul Educației Naționale și cu inspectorii școlari

  • Vom simplifica procesul de comunicare cu inspectorii școlari locali, cu Ministerul Educației cât și cu reprezentanții locali ai acestuia. Îi vom invita la evenimente și le vom oferi resursele necesare pentru Olimpiada Națională de Dezbateri, acolo unde au nevoie de cel mai mult ajutor;
  • Vom alcătui o declarație de poziție a ARDOR față de evaluarea Olimpiadei Naționale de Dezbateri;
  • Vom livra workshop-uri și training-uri pentru profesorii implicați la Olimpiadă, pentru a-i învăța cum să evalueze o dezbatere și cum să folosească metodele la clasă pentru a-și pregăti elevii cât mai bine în vederea participării (3 workshops pentru Olimpiada Națională, 6 workshops pentru Olimpiada Regională)

4. Întărirea productivității întregii rețele ARDOR

  • am organizat ateliere pentru 60 de instructori prin intermediul cărora să le oferim informații și tehnici de strângere de fonduri
  •  am realizat 2 ediții ale Taberei de Leadership pentru profesori și instructori de dezbateri: ediția I, 2016 și ediția a II-a, 2017
  • am construit acest website și o platformă dedicată gestionării cluburilor de debate 
  • am realizat o nouă identitate pentru ARDOR și pentru fiecare dintre asociațiile regionale
  • am construit un instrument financiar pentru ușurarea activității în interiorul Asociației
  • am pus bazele unui calendar de competiții centralizat la nivel național (disponibil în format electronic în curând)
  • am pus bazele unui cod de etică (disponibil în format electronic în curând)

Articole despre activitățile din cadrul proiectului