Liceele din România schimbă regulile jocului – peste 100 de profesori din zonele rurale și defavorizate aduc la clasă dezbaterile academice și educația democratică

În weekend-ul 16-17 noiembrie Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică (ARDOR) a organizat cea de-a doua etapă a proiectului  Future Citizens 2.0”: un atelier de inițiere în dezbateri academice la care au participat cei peste 100 de profesori implicați în proiect. „Future Citizens 2.0” este primul proiect educațional de anvergură națională în care liceeni din zonele rurale și medii defavorizate și profesorii lor primesc, timp de 5 luni, susținere, resurse și mentorat pentru a deprinde abilități de discurs, argumentare și educație democratică. Proiectul, desfășurat în parteneriat cu Funky Citizens, este finanțat de Ambasada Statelor Unite ale Americii. 

În prima etapă a proiectului s-au înscris mai mult de 100 de profesori din 9 județe (Botoșani, Călărași, Caraș-Severin, Gorj, Hunedoara, Ialomița, Neamț, Teleorman și Vaslui), luând deja contact cu lumea dezbaterilor prin atelierele ținute de către trainerii ARDOR, chiar la ei în județ. Toți profesorii implicați vor beneficia de susținere prin resurse și sesiuni de coaching de către mentori regionali din rețeaua ARDOR pe toată perioada proiectului pentru a putea să deschidă și să dezvolte cluburi de dezbateri și educație democratică pentru elevii lor, în următoarele luni.  

Profesorii vor ghida, la rândul lor, aproximativ 500 de liceeni din școlile din care fac parte pentru a deprinde abilități de persuasiune, analiză argumentativă, gândire critică și cunoștințe despre valori democratice. 

La finalul acestei perioade, atât profesorii cât și elevii vor participa la un eveniment local în care vor putea pune în practică ceea ce au învățat pe tot parcursul proiectului la atelierele susținute.

Emanuel Beteringhe, președinte executiv al ARDOR, declară despre Future Citizens 2.0 că: „Este o bucurie să vedem cu ce deschidere și entuziasm au venit peste 100 de profesori din licee cu multe dificultăți și puține resurse, în timpul lor liber, pentru a învăța despre dezbateri și pentru a adăuga în ‘tolbă’ un instrument suplimentar cu care să poată face diferența în viețile, de multe ori dificile, ale tinerilor cu care lucrează. Vedem dorința ca abilitățile deprinse din dezbateri și din educația democratică și civică să se răspândească la cât mai mulți liceeni și să-i ajute să devină cetățeni activi și informați. Ne bucurăm să putem lucra cu astfel de dascăli și promitem să facem lucruri care să ajute generațiile tinere din România. Fiți cu ochii pe noi și pe Future Citizens 2.0! Mulțumim profesorilor pasionați care au pornit alături de noi în această aventură! Mulțumim partenerilor noștri!”

Ce vor face profesorii implicați în lunile următoare se regăsește pe pagina oficială a proiectului: https://ardor.org.ro//evenimenteproiecte/activitatile-proiectului/

  

Acest proiect este finanţat, în parte, prin contribuția generoasă a poporului American prin Departamentul de Stat al Statelor Unite. Conținutul cade în responsabilitatea ARDOR și nu reflectă în mod necesar opiniile Departamentului de Stat al SUA sau ale Guvernului American.
Proiect organizat cu susținere financiară din partea Ambasadei Statelor Unite ale Americii la București.