Copiii sunt mai bine educați acasă decât la școală

Argumentul 1: Aprofundarea informațiilor învățate este mai bună
În cazul învățării acasă, lecția profesorului și explicațiile sale se mulează pe caracterul individual al fiecărui elev, explicându-i pe înțelesul lui, modelându-l în același timp. Astfel, elevul va pricepe mai repede, va fi mai interesat, având un profesor disponibil pentru a răspunde la întrebări. De asemenea, se ține cont de ritmul de învățare al elevului. Dacă acesta nu asimilează perfect ceva, profesorul poate insista și lucra cu acel elev până ce acesta va reuși, în schimb într-un colectiv, programa obligă profesorul să nu țină cont de elevi, iar dacă unul nu înțelege, va rămâne în urmă pentru că deja clasa a trecut mai departe.
Argumentul 2: Se poate pune accentul pe calitatile elevului
Atat timp cat la scoala trebuie sa faci cate putin din toate, fara sa ai timp sa pui accentul pe ceea ce intr-adevar iti place, in pregatirea la domiciliu profesorul poate lucra cu elevului mai multe ore in domeniul preferat, elevul respectiv putandu-se pregati pentru o cariera in acel domeniu mai repede si mai usor. Astfel, dezvoltarea intelectuala se face si prin acumularea de cunostinte generale, dar si prin exersarea din timp si cultivarea calitatilor care int-un colectiv, in care elevul nu este promovat ca valoare, se pot pierde.

Argumentul 1: Elevul este stimulat prin competiție și colaborare la școală
Într-un colectiv, elevul își dă seama de poziția și capacitățile lui prin raportare la alții, această metodă de feedback o va utiliza și mai târziu în cadrul social. Astfel, nu numai că se dezvoltă timpuriu abilități în ceea ce privește interacțiunile sociale, dar însuși procesul de învățare va fi mai dinamic prin competiție și colaborare. Pentru că elevul aude și alte păreri, pentru că discută unele subiecte cu persoane de vârsta lui, inteligența se dezvoltă mai repede și mai bine, performanța școlară fiind mai mare.
Argumentul 2: In educatia particulara notarea nu mai functioneaza
Chiar daca un profesor particular ar incerca sa-si noteze elevul, progresul acestuia va fi mai lent fata de al unor copii care invata intr-un colectiv, pentru ca elevul nu are ocazia sa isi dea seama ce trebuie sa faca pentru o nota mai mare. La scoala, daca isi compara lucrarea cu cea a colegilor, va observa diferentele intre ele si isi va face o idee asupra directiei in care trebuie sa depuna eforturi pentru a lua 10. Sfaturile profesorilor nu sint suficiente in acest caz, pentru ca elevul are nevoie de exemple concrete in redactarea unor eseuri, facute de persoane cu aceeasi varsta si supusi acelorasi conditii scolare. Fara notare, elevul nu-si poate da seama de valoarea proprie, nu se poate compara cu alti elevi sau candidati la examene, nu poate anticipa sau identifica aspectele care trebuie imbunatatite asa de bine precum ar face-o la scoala prin comparatie si exemplificari.

Referințe