Dacă ai o idee, o propunere sau o nelămurire, le așteptăm la:

COMUNICARE CU PRIVIRE LA MĂSURILE NECESARE A FI LUATE ÎN CADRUL ACTIVITĂȚILOR DIN REȚEAUA ARDOR

Consiliul Director ARDOR, reunit în ședința din data de 19 februarie 2020 dorește să comunice următoarele aspecte beneficiarilor și voluntarilor ARDOR (instructori, arbitri, organizatori de evenimente):
În contextul în care Ministerul Educației a recomandat Inspectoratelor Județene ca evenimentele planificate, curriculare și extracurriculare, care implică grupuri mari de persoane, să fie reduse sau anulate și
În contextul în care, în luna februarie 2020 au fost confirmate pe teritoriul României primele cazuri de persoane infectate cu virusul COVID 19,
ARDOR face următoarele mențiuni:

1. ACTIVITATEA DE CLUB

Beneficiarii ARDOR (debateri, arbitri, instructori) care participă la întâlniri de club:
  1. trebuie să încerce, pe cât posibil, să evite ca întâlnirile de club să aibă loc cu mulți participanți, în spații închise sau insuficient aerisite, pe perioade lungi de timp;
  2. trebuie să se asigure ca în cadrul întâlnirilor participanții au acces la săpun, dezinfectant și alte produse de igienă;
  3. trebuie să comunice participanților recomandările despre atitudinea generală în cadrul întâlnirilor de club (spălat pe mâini, respectarea spațiului personal, evitarea atingerii ochilor nasului sau gurii cu mâna, consultarea medicului în cazul simptomelor de răceală sau gripă etc.) și
  4. trebuie să informeze beneficiarii să aibă la ei măsuri minime de igienă (săpun, dezinfectant, pastă de dinți și periuță etc.) în cazul deplasărilor.

2. DEPLASĂRI INTERNAȚIONALE

Beneficiarii ARDOR (debateri, arbitri, instructori) care efectuează deplasări internaționale în zone cu prezență a COVID 19, în interes competițional sau din motive personale:
a. trebuie să informeze ARDOR (prin email către office.ardor@gmail.com), asociația regională (coordonatorul regional, prin email) și școala despre aceste deplasări (când se deplasează, unde, cu cine, detalii despre turneu/eveniment – dacă este pentru debate);
b. trebuie să se informeze despre originea echipelor de la respectivul turneu și măsurile de siguranță luate de organizatorii turneului (mail către organizatori cu întrebări despre ce echipe vin și ce măsuri iau/au luat);
c. trebuie să informeze părinții debaterilor participanți despre posibila prezență a copiiilor la turnee în țări cu cazuri confirmate de COVID 19 (sau la care participă echipe din țări cu cazuri confirmate de COVID 19) și
d. trebuie să se deplaseze numai după ce primesc acordul scris al părinților beneficiarilor cu privire la deplasarea acestora.

3. ORGANIZARE EVENIMENTE
Organizatorii de competiții, evenimente de formare sau orice alt tip de eveniment de dezbateri:
a. trebuie să impună măsuri suplimentare de protecție: săpun disponibil în toate băile, dezinfectarea sălilor de joc, produse de coffee break ambalate individual, sticle individuale, anunțuri dese cu privire la recomandările de igienă, anularea evenimentelor tip social, solicitarea adeverințelor de la medicul de familie, asistență medicală la locație* (*pentru evenimentele naționale, cu peste 50 de participanți) etc.;
b. trebuie să comunice clar și explicit participanților, cu suficient timp înaintea desfășurării evenimentului, că participanții care prezintă simptome de boli infecțioase nu vor putea participa la competiție/eveniment/curs;
c. trebuie să acorde o atenție sporită participanților care prezintă stări de boală și să reacționeze cu promptitudine în cazul în care se confruntă cu astfel de situații pentru a asigura siguranța tuturor participanților;
d. trebuie să ia în calcul și să includă în planificare scenariul anulării evenimentului, în situația în care acest lucru este necesar și/sau cerut oficial de autoritățile publice relevante (ex.: Ministerul Educației, Ministerul Sănătății, Inspectoratul Județean etc.). Recomandarea Consiliului Director este ca evenimentele naționale mari care pot fi amânate/anulate, să fie amânate/anulate. La data publicării acestui mesaj nu există încă o decizie de suspendare a evenimentelor. Organizatorii trebuie însă să ia toate măsurile de management financiar astfel încât, în cazul în care situația epidemiologică se va agrava și va exista o decizie de anulare a evenimentelor (din partea ARDOR si/sau a autorităților), să poată returna în integralitate taxele de participare. Este exceptat de la această cerință turneul Saint George City of Debate (pentru care timpul scurt nu permite luarea unei astfel de decizii).
ARDOR ia cât se poate de în serios siguranța participanților. De aceea, nerespectarea măsurilor de mai sus, menite să asigure, pe cât posibil, protecția noastră individuală și colectivă în fața acestei probleme, va duce la sancțiuni semnificative.

Vă stăm la dispoziție pentru nelămuriri și întrebări.

NEWSLETTER abonează-te

Primește newsletterul nostru