PROFIL DE TRAINER: Ioana Covei

„Tabăra de leadership pentru instructori și profesori de dezbateri„ a fost un prilej nemaipomenit pentru profesorii participanți să intre în contact direct cu trainerii ARDOR și să acceseze expertiza acestora. Fie că a fost vorba despre teorie, jocuri de cunoaștere, exerciții de arbitraj sau chiar susținere de discursuri argumentative, totul a fost dinamic și plin de noutăți pentru ambele „tabere”.
Din dorința de a-i cunoaște mai bine pe membrii comunității de debate, o comunitate aflată în continuă creștere, ne-am hotărât să ne folosim de prilejul oferit de „Tabăra de leadership” pentru a construi o secțiune specială pe website-ul nostru. Purtând titlul de PROFILE, această secțiune își propune să le ofere posibilitatea celor care ajută într-un fel sau altul la răspândirea debate-ului bine făcut să împărtășească o părticică din povestea lor cu noi. Sperăm noi că, în acest fel, vom reuși și să facilităm o mai bună cunoaștere reciprocă și, de ce nu, încurajarea schimbului de expertiză. 
Episoadele anterioare:
PROFIL DE PROFESOR: Monica Ionescu (instructor la Colegiul Național „B.P. Hașdeu”, Buzău) 
PROFIL DE TRAINER: Alina Bucșa
PROFIL DE VOLUNTAR: echipa de organizare a „Taberei de leadership” 2017
PROFIL DE PROFESOR: Constantin Stăcescu (instructor la Colegiul Național „C. Negri”, Tg. Ocna)
PROFIL DE TRAINER: Andrei Olaru
PROFIL DE PROFESOR: Elena Manea (instructor la Liceul Teoretic „Ioan Cotovu”, Hârșova)

Proaspăt Delegat de Tineret la ONU, trainer și arbitru cu o experiență de 8 ani și o prezență constantă pe lista CA-ilor de la competițiile mari ale acestui an, Ioana Covei, ne va povesti despre cum a văzut ea experiența Taberei de Leadership pentru profesori și despre cum fiecare posibilitate pe care o avem se poate transforma într-o experiență care să ne schimbe total.

  1. Care este prima ta amintire legată de debate? Cum ai intrat în lumea dezbaterilor?

Nu auzisem de dezbateri academice înainte să intru la liceu. Am fost foarte norocoasă că o prietenă, colega de bancă, auzise de debate și voia să meargă și m-a luat și pe mine, pentru că nu voia să se ducă singură. Am fost introduși destul de rapid într-un club la liceul Coșbuc din București.

Clubul era mic, de abia se înființase de câteva luni și, de atunci am decis să rămân.

  1. Ce grupă ai avut la această tabără?

Grupa mea a fost de Aspiranți. Sunt persoane care au deja câțiva ani de experiență în lumea dezbaterilor și fie au participat la evenimente precum Tinerii Dezbat sau Olimpiada de Dezbateri fie chiar la competiții de dezbateri din cadrul circuitului ARDOR.

În fiecare zi ne uităm la câte un meci și discutăm din diferite puncte de vedere. Ieri am exersat mai mult motivarea deciziei, astăzi o să ne concentrăm pe alocarea de punctaje și mâine vom discuta mai mult despre cum dăm feedback. Înafară de acestea, mai avem discuții despre cum facem training eficient în cadrul unui grup, cum păstrăm retenția participanților și nu în ultimul rând, cum devenim noi organizatori de evenimente în cazul în care ne dorim acest lucru.

  1. Spune-ne câteva cuvinte despre ea.

Până acum profesorii mi s-au părut foarte interesați. A trebuit în unele momente să avem părți teoretice mai dense și m-a surprins plăcut cât de implicați au rămas, deși poate fi obositor la un moment dat. De exemplu, ieri după prânz mă așteptam să fie mai moleșiți și obosiți dar chiar am putut să avem o discuție teoretică de arbitraj destul de complexă.

  1. Ce oportunități de învățare aduce tabăra aceasta, diferit de alte proiecte?

Oferă posibilitatea de a oferi suficiente instrumente prin care să introducem persoane minunate, cum sunt profesorii, care au acces la mulți copii pe care îi putem integra în lumea dezbaterilor. Există foarte mulți traineri coordonați de Nae care se adaptează nevoile profesorilor, mai degrabă decât să le dea niște informații , independent de nivelul lor de experiență.

  1. Cu ce sfat ai vrea să plece participanții de la grupa ta? Un sfat pe care să-l poată pună în practică la clasă sau la club.

Cred că durează ceva timp pentru ca un club să fie pus pe picioare dar nu ar trebui să se dea bătuți. Asta cred că e un aspect foarte important. Concret, le-am spus participanților din grupa mea să-și trimită copiii la diferite competiții care acum fac selecții de voluntari, pentru a putea să primească know-how-ul și să înțeleagă ce face un tabulator sau alți membri ai unei echipe de organizare a unei competiții și mai apoi să aducă acest know-how acasă.

  1. Care crezi că sunt beneficiile debate-ului, în general, pe care participanții ar trebui să le conștientizeze și să le dea mai departe în urma acestei tabere?

Cred că prin tabăra aceasta și prin debate, în general, atragem atenția la nevoia de adaptare a mesajului și la claritate, ceea ce este foarte important pentru un profesor. În cazul acesta, primim și feedback în dezbateri, pentru că ajungi să îți analizezi critic mesajul înainte de a-l exprima, lucru necesar în domeniul pedagogic.


ImpreunacuLIDL
Materialul a fost realizat în cadrul evenimentului „Tabăra de leadership pentru instructori și profesori de dezbateri” organizat de ARDOR în luna iulie 2017.
adina ionescuAutoarea materialului este Adina Ionescu: membru ARDOR Muntenia și studentă la Școala Națională de Științe Politice, secția Publicitate. Adina se descrie astfel: Curioasă cu normă întreagă, punctuală şi puţin OCD-istă în ceea ce priveşte termenele de predare. Îmi place să discut despre filozofie când gătesc şi sunt pasionată de sociologie.