Dacă ai o idee, o propunere sau o nelămurire, le așteptăm la:

Cum a fost la Mega Dezbatere (ediția a II-a)

Pe 3 februarie 2019 a avut loc finala competiției de dezbateri pentru elevi de liceu și gimnaziu MEGA DEZBATERE.

Este deja al doilea an consecutiv când organizăm împreună cu Omnia Help (una dintre organizațiile care administrează brandul MEGA IMAGE) proiectul Mega Dezbatere. Spre deosebire de anul trecut când el s-a desfășurat doar în București, anul acesta proiectul s-a extins în toate orașele în care MEGA IMAGE este prezent. Astfel în perioada 8 decembrie 2018 – 26 ianuarie 2019 aproximativ 200 de elevi au dezbătut pe teme ce aduc în discuție problematici de alimentație și produse alimentare. Au avut loc 6 competiții de dezbateri de 1 zi. 8 echipe din 8 licee diferite din fiecare oraș au intrat în competiție pentru un loc în finala de la București,  În plus, în București a existat și o competiție dedicată echipelor din școli gimnaziale.

DESPRE FINALĂ

Dupa 6 competiții regionale – organizate în București și Constanța (de către ARDOR Muntenia), în Ploiești (de către ARGO Debate și AES), în Brașov și Cluj (de către Ardor Transilvania, actualmente AGORA Debate) și în Timișoara (de către ACDV) – echipele de liceeni care s-au clasat pe primul loc în fiecare oraș s-au confruntat pe 3 februarie, în cadrul finalei pentru liceu, finală găzduită de Impact Hub. Acestea au dezbătut 2 meciuri, în urma cărora cele mai bune 2 echipe au jucat finala pe moțiunea: „Ar trebui introdusă o taxă de viciu pe alimente nesănătoase.”

Simultan cu finala pentru liceu a avut loc și finala pentru gimnaziu. În urma etapei care a avut loc în ianuarie la București, în care au dezbătut 6 echipe de gimnaziu, cele mai bune 2 echipe au jucat finala pe moțiunea: „Ar trebui introdusă o materie obligatorie despre nutriție sănătoasă.”

Finala a inclus și o surpriză pentru participanți și spectatori deopotrivă – o secțiune specială și distractivă – un colț de distracție educativă. Echipa organizatorică a pregătit în acest sens o serie de jocuri care combină distracția cu creativitate, comunicare, ascultare și colaborare.

✏️ DRAWFUL (poate fi concomitent jucat de 3 până la 8 persoane) – un joc care combină elemente de Pictionary cu Dixit cu Cards Against Humanity!
Cum se joaca? Fiecare participant are nevoie de un smartphone și acces la internet, fără download-uri suplimentare sau aplicații! Fiecare participant primește un concept pe care trebuie să îl deseneze pe propriul telefon. Ulterior fiecare participant trebuie să scrie pe propriul device ce cuvânt/frază (concept) crede că a generat acel desen. La final toată lumea votează cuvântul care consideră că a stat de fapt la baza respectivului desen. 
E un joc simplu care implică concomitent toți jucătorii în toate etapele sale și care stimulează excelent capacitatea participanților de a conceptualiza într-un mod extrem de distractiv și potrivit pentru oricine indiferent de priceperea la desen.
BONUS: varianta jucată a fost adaptată ocaziei și conceptele au avut tematică de dezbateri academice

💣KEEP TALKING AND NOBODY EXPLODES (poate fi concomitent jucat de 2 până la 6 persoane). 
Cât de stresant este să dezamorsezi o bombă? Cât de stresant devine însă atunci când altcineva deține instrucțiunile? Cei care vor avea curajul să joace vor realiza rapid că acesta nu este un joc cu o mecanică des întâlnită: acesta este un joc unic, în care o persoană sau o echipă interacționează cu o bombă digitală în timp ce alți jucători dețin manualul cu indicații de funcționare a bombei. 
SPOILER ALERT: cea mai bună strategie de joc este COMUNICAREA. Doar găsind o formulă optimă de a face schimb de informații jucătorii – „genistul” amator și specialiștii care studiază bombe cu ajutorul manualului – vor putea să găsească o metodă de a dezamorsa bomba înainte ca ea să facă BOOM💥

Echipa câștigătoare a competiției pentru liceu

Echipa câștigătoare a competiției de gimnaziu

Top 3 vorbitori din competiția de liceu

REZULTATELE ETAPEI FINALE:

Finală Liceu:

Locul 1 – Echipa din Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu” (Cluj), formată din Bonta Codruța, Petri Răzvan și Pop Nina Renata.
Locul 2 – Echipa din Liceul Teoretic „Grigore Moisil” (Timișoara), formată din Adelina Maria Anescu, Anamaria-Iuliana Petcu și Gabriel-Cosmin Bolbotină.

  • Top 3 vorbitori liceu:
    Locul 1 – Edmond Vrânceanu (Colegiul Național Economic „Andrei Bârseanu” Brașov)
    Locul 2 – Anamaria-Iuliana Petcu (Liceul Teoretic „Grigore Moisil” Timișoara)
    Locul 3 – Nina Renata Pop (Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu” Cluj)
Finala de Gimnaziu:

Locul 1 – Echipa din Colegiul Național Bilingv „George Coșbuc” București, formată din Matei Alexandru, Diao Ana-Maria și Rebeca Miron.
Locul 2 – Echipa din Colegiul Național „Grigore Moisil” București, formată din Daria Iordache, Radu Carbarău și Andrei Negreanu.

Votul publicului:

Echipa din Colegiul Național „Grigore Moisil” București, formată din Daria Iordache, Radu Carbarău și Andrei Negreanu.

ECHIPELE CALIFICATE ÎN FINALĂ:

Dorim sa felicităm toate echipele care au câștigat etapele regionale și dezbătut în etapa finală de liceu:

  • Cluj – Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu”, formată din Bonta Codruța, Petri Răzvan și Pop Nina Renata.
    Brașov – Colegiul Național Economic „Andrei Bârseanu”, formată din Eduard Iakabfi, Alexandru Cojocariu și Edmond Vrânceanu.
  • Timișoara – Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, formată din Adelina Maria Anescu, Anamaria-Iuliana Petcu și Gabriel-Cosmin Bolbotina.
  • Ploiești – Colegiul Național ”Mihai Viteazu” (ARGO), formată din Maria Ganciu, Cătălina Andrei Răduță și Andrei Rotaru.
  • București – Colegiul Național „Iulia Hașdeu”, formată din Ada Tomescu, Alexandru Papacu și Ruxandra Cordaș.
  • Constanța – Colegiul Național „Mircea cel Bătrân”, formată din Ernest Schröder, Stavrositu Alexandru și Ciobanu Ștefan-Rareș.
Finala a fost arbitrată de: Alexandra Badea, Andra Banu și Adrian Mălăieș-Popescu.

Le mulțumim și Andreei Lupașcu pentru ajutorul oferit pentru arbitrarea meciurilor de calificare în finală și lui Andrei Coman pentru arbitrarea finalei de gimnaziu.

MOȚIUNILE DEZBĂTUTE

Moțiunile pe care s-a jucat în toate etapele competiției au fost:

Liceu:
  • Ar trebui ca părinții să-și lase copiii adolescenți să-și facă propriile alegeri legate de alimentație.
  • Ar trebui interzis producătorilor să folosească ambalaje atractive pentru alimentele nesănătoase.
  • Ar trebui introdusă o taxă de viciu pe alimente nesănătoase.
Gimnaziu:
  • Ar trebui introdusă o materie obligatorie despre nutriție sănătoasă.
  • Ar trebui interzisă comercializarea de dulciuri în parcurile de distracții.

Mulțumim tuturor elevilor, arbitrilor, voluntarilor, profesorilor si însoțitorilor pentru participare și sprijin!

Mulțumiri speciale merg către Radu Țigănaș (project manager în cadrul ARDOR Muntenia) care s-a asigurat că această competiție se desfășoară în condiții optime, că moțiunile dezbătute sunt potrivite, că echipa de arbitri este alcătuită din arbitri cu experiență și că participanții au parte de o experiență corectă și plăcută.

Vă așteptăm cu drag la viitoarele ediții Mega Dezbatere!

Mai multe fotografii de la eveniment sunt disponibile pe pagina de Facebook ARDOR: aici.

NEWSLETTER abonează-te

Primește newsletterul nostru