Argumentul 1: Cântatul la un instrument duce la o interacţiune benefică cu colegii
Problema cu foarte multe din materile pe care le preda sistemul educaţional este ca se rezumă strict la învăţarea unor informaţii neinteresante ce nu au potenţialul de a face elevii de a aprofunda în timpul liber. În schimb, cântatul la un instrument muzical, pe lângă ca are un potenţial mare de a fi perceput ca fiind distractiv de către copii, presupune de la sine un anumit grad de interacţiune cu colegii şi de aprofundare în timpul liber. Credem ca orice copil care va învăţa să cânte la un instrument va dori să îşi formeze o trupă sau măcar să cânte din când în când cu nişte prieteni. Credem de asemenea ca orice copil ce învaţă să cânte la un instrument va dori să asculte mai multă muzică şi ca în timpul sau liber să vadă diversele moduri în care s-a utilizat acel instrument. Avantajul este ca astfel sistemul educaţional oferă copiilor posibilitatea de a învăţa cum să înveţe singuri, dar mai important, pentru ca îi învaţă ce înseamnă o echipă şi comunicarea.
Argumentul 1: Această moţiune ar duce la stigmat
Problema cu toată lumea cântând la un instrument este că nivelul la care se află un copil este mai mult decât evident în ochii colegilor săi. Dacă un elev pur şi simplu nu este foarte priceput la instrumentul său, credem că restul copiilor îl vor stigma pe baza acestui fapt. Acest lucru este cu atât mai mult problematic cu cât muzica are un aspect social intrinsec, deci există o şansă bună ca acest copil să fie exclus prin faptul ca nimeni nu va vrea să cânte cu el etc.
Referințe