Dacă ai o idee, o propunere sau o nelămurire, le așteptăm la:

Ar trebui mărit numărul orelor de sport din programa școlară

Argumentul 1: Ora de sport contribuie la o dezvoltare armonioasă
Efectele benefice ale sportului asupra organismului sunt multiple și pot fi demonstrate prin unul dintre articolele sugerate în secțiunea referințe. Prin faptul că exersăm mușchii, se întreține elasticitate acestora, se intăresc oasele, se flexibilizează corpul și se asigură o proporționare bună, astfel încât persoana practicantă a sportului nu va arăta niciodată rău.
Argumentul 2: Ora de sport incurajeaza spiritul de echipa
In jocurile de echipa elevul este pus sa interactioneze cu coechipierii sai, astfel dezvoltandui-se atat sipritul competitive cat sic el de echipa. Fiind stiut ca nu poti castiga jucand de unul singur impotriva unui grup de oameni care te vizeaza numai pe tine, nu numai ca esti silit sa cauti ajutorul coechipierilor, dar trebuie sa fii si capabil sa sugerezi strategii inca din timpul jocului, prin doar cateva gesturi sau prin simple priviri catre coechipieri. Astfel, sportul dezvoltat atat spiritul de echipa cat si capacitatea de organizare si colaborare precum si aptitudinile de comunicare paraverbala si nonverbala, care stimuleaza apropierea de ceilalti.

Argumentul 1: Ora de sport scade concentrarea elevilor
După o oră de sport elevii pot fi obosiți și se vor concentra mai greu la celelalte ore, căci vor fi încă agitați o perioadă de timp după ora de sport și este greu să strunești o clasă întreagă de elevi la ora următoare. De asemenea, după o oră în aer liber, alergând și bucurându-se de vremea frumoasă, elevii înșiși nu vor mai fi dispuși să se retragă iarăși în clasa în care trebuie să stea nemișcați și ascultători, făcând astfel tot posibilul pentru a evada sau pentru a face altceva.
Argumentul 2: Ora de sport poate crea complexe in randul elevilor
Elevii care nu au o conditie fizica care sa le permita participarea la jocurile de echipa vor fi marginalizati astfel creandu-se complexe si mari diferentieri intre elevi pe aceasta tema. Cei care nu pot face sportul nu participa nicidecum si sunt cei mai izolati si se pot simti tristi sau respinsi din acest motiv, iar cei care fac sportul, dar nu au aptitudini in aceasta directie vor privi mereu cu ciuda la cei care fac unele exercitii cu foarte mare usurinta, se creeaza astfel frustrari si poate chiar conflicte pornite din invidie, sau complexe de inferioritate pornite din neputinta.

Referințe