Argumentul 1: Animalele sunt fiinţe vii care simt durerea.
Deşi se consideră că oamenii, ca fiinţe superioare, au dreptul de a controla viaţa animalelor şi implicit de a le supune unor experimente, totuşi acestea sunt fiinţe care simt durerea cu toate că nu o pot transpune în cuvinte.Experimentele efectuate pe animale nu ţin cont de suferinţele pe care trebuie să le îndure acestea, iar abilitatea animalelor de a simţi durerea le conferă dreptul la consideraţii de ordin moral. Pe lângă faptul că sunt supuse unor experimente cărora nu se pot opune, animalele sunt ţinute în laboratoare. Acestea sunt spaţii necorespunzătoare, deoarece creaturile sunt închise în cuşti,de cele mai multe ori mult prea mici,privându-le astfel de dreptul la libertate.De asemenea sunt raportate cazuri în care îngrijitorii animalelor le supun unor tratamente pline de cruzime care nu sunt justificate.Aceştia ţipă la animale, le brutalizează şi chiar nu le dau apă sau le înfometează.O altă problemă este reprezentată de faptul că animalele ce devin subiecţi de experiment nu beneficiază de tratament veterinar care să le diminueze eventualele dureri.
Argumentul 2: Există metode alternative
Experimentele pe animale pot fi înlocuite cu succes de experimentele pe culturi de ţesuturi.Cele mai multe experimente efectuate în zilele noastre sunt făcute pentru a determina dacă un anumit lucru este dăunător fiinţei umane.Deşi animalele au un organism asemănător omului ele pot totuşi avea reacţii diferite. De aceea experimentele efectuate pe culturi de ţesuturi extrase din corpul uman sunt mai precise.
Argumentul 3: Experimentele pot duce la mutaţii
Experimentele făcute pe animale sunt efectuate pentru a observa eventualele reacţii ale organismului.Însă ele pot avea şi anumite efecte secundare cum ar fi mutaţiile genetice.În timpul experimentelor animalele sunt injectate cu diferite substanţe ce pot modifica structura celulelor.Acest lucru poate duce la mutaţii genetice periculoase ce pot avea ca rezultat crearea unor noi boli sau a unor creaturi primejdioase.
Argumentul 1: Experimentele pe animale sunt necesare pentru progresele în ştiinţă
Orice alt tip de experiment, cum ar fi cele genetice sau cu ţesuturi nu sunt suficiente pentru a deduce care anume sunt rezultatele unor noi produse sau efectele macro ale unor schimbări genetice. De aceea avem nevoie de experimente cu animale, singurele care dau un răspuns asupra reacţiei întregului organism la o substanţă sau o mutaţie provocată.
Argumentul 2: Putem evita într-o anumită măsură experimentele pe subiecţi umani
Putem evita şi testarea pe subiecţi umani într-o oarecare măsură pentru că în unele cazuri experimentele cu mamifere superioare (maimuţe, de exemplu) sunt suficiente, genomul şi comportamentele acestora fiind foarte asemănătoare celor ale omului.Astfel măcar o parte din efecte pot fi garantate prin testările pe animale, urmând a fi apoi explorate efectele asupra omului printr-un număr mult redus de experimente. Putem astfel evita afectarea gravă a voluntarilor pentru testări sau lansarea pe piaţă a unor medicamente cu efecte novice, testate insuficient pentru că nu existau subiecţi de testare.
Argumentul 3: Speciile de animale nu sunt afectate de aceste experimente
Animalele pe care se fac aceste experimente nu sunt din specii pe cale de dispariţie şi majoritatea nu sunt luate din captivitate, ci sunt înmulţite în laboratoare, cum ar fi diferitele specii de şobolani. Suferinţa acestora este spre beneficiul speciei animale însăşi, pentru că ajungem să cunoaştem mai bine diferite tratamente veterinare sau boli ale acestor specii, cât şi pentru oameni, putând descoperi medicamente care să vindece sau să amelioreze boli atât de răspândite şi distrugătoare.
Referințe
http://en.wikipedia.org/wiki/Animal_testing#Controversy
http://www.bioetica.ro/bioetica/ie2/info.jsp?item=9830&node=1475