Dacă ai o idee, o propunere sau o nelămurire, le așteptăm la:

Jocurile violente pe calculator ar terbui interzise

Argumentul 1: Violența afectează creierul uman, mai ales în cazul copiilor

Violența are un impact mai mare decât credeți asupra societății. Creierul uman asimilează tot ce vede, tot ceea ce un om vede rămâne înscris în subconștientul său și poate ieși oricând la suprafață, în special când vine vorba de un copil. Jocurile violente afectează individul mai mult decât, spre exemplu, filmele violente. De ce? Pentru că jucătorul se implică activ, nu doar empatic, în actul de violență. La televizor el urmăreşte crima, iar la calculator el însuşi trage de mii de ori de o manetă sau apasă pe un buton pentru a omorî. De aceea e mult mai probabil ca acest gest să devină reflex. Suntem conștienți că e o mare diferență între a omorî un personaj din lumea virtuală și a-ți omorî mama, dar problema este tocmai faptul că respectivii tineri petrec atâtea ore în fața calculatorului încât nu mai deosebesc cum trebuie realul de virtual. Copiii care îşi petrec ore întregi în faţa calculatorului devin imuni la violenţă, capătă un comportament agresiv şi încep să imite ceea ce văd pe ecran. Pentru că jocul le ocupă gândurile permanent încep să aibă rezultate proaste la şcoală, nu se pot concentra pentru că nu se odihnesc suficient şi nu învaţă să cultive relaţii adevărate cu oamenii din jurul lor. Dar şi sănătatea fizică are de suferit. Se bănuieşte că jocurile video, ca şi televizorul, ar avea de a face cu epidemia de obezitate care a lovit lumea în ultimii ani. Pasionaţii de jocuri sunt mai sedentari, adesea mănâncă în faţa calculatorului şi pot avea probleme cu tendoanele şi articulaţiile. Deci, considerăm că ar trebui să interzicem jocurile violente pe calculator, astfel încât copiii să își găsească alte activități mai productive, care nici nu îi afectează atât de mult.

Argumentul 1:Jocurile pe calculator, chiar și cele mai violente dintre ele, au beneficiile lor

Chiar și cele mai violente jocuri pe calculator au beneficiile lor pentru că necesită anumite abilităţi pe care mulți copii le dobândesc jucându-se, cum ar fi: coordonarea mişcărilor, orientarea în spaţiu, dexteritatea, un timp de reacţie cât mai scăzut etc. Cine nu le are le poate dobândi cu uşurinţă, dacă perseverează, iar aceste calităţi sunt de ajutor şi în viaţa reală. Jocurile nu sunt făcute doar pentru divertisment, ci au și alt scop, acela ca jucătorul să rămână cu ceva în plus după ce termină un anumit joc. De aceea începem să ne jucăm de la vârste atât de fragede, ca să învățăm și să asimilăm anumite lucruri într-un mod distractiv, la 1 an ne jucăm cu plușuri, apoi la 5 ani ne jucăm cu lego-uri, la 10 ani avem mașinuțe și roboței, iar în perioada (pre)adolescenței deja avem acces la jocurile pe calculator. Atât timp cât părinții au grijă să le cumpere copiilor jocuri adecvate pentru vârsta lor, nu ar trebui să ne facem griji, pentru că un tânăr de 15 ani are un mod de asimilare diferit față de un băiat de 8 ani. Toate jocurile pe calculator au o limită de vârstă impusă, și nu cred că ați văzut vreun GTA cu limita de vârstă impusă la 8 ani, ține strict de grija părinților dacă copiii lor primesc jocuri adecvate pentru ei și nu considerăm că aici este vina companiilor de jocuri în niciun fel pentru că aceștia menționează de la bun început cărei categorii de vârstă este destinat jocul, iar dacă un copil devine violent pentru că părinții l-au lăsat să se distreze cu un joc inadecvat pentru vârsta lui, aceasta este numai vina părinților. La finalul zilei, nu vedem cum jocurile violente pe calculator ar avea vreun impact negativ asupra indivizilor dacă acestea sunt practicate de cine trebuie.