Dacă ai o idee, o propunere sau o nelămurire, le așteptăm la:

Mass media este un “câine de pază” eficient al democraţiei

Argumentul 1: Mass media are un interes în a acoperii toate segmentele de piaţă, deci va oferi mutlitudinea de viziuni neccesare democraţiei
Nu există un răspuns universal la interbarea ‘’Ce fel de ştiri vor oamenii să vadă?’’, ci o multitudine de răspunsuri corecte mai particuralizate. Unii oameni doresc ştiri mai liberale, alţii mai conservatoare, unii oameni vor considera o ştire despre un anumit caz de corupţie, alţii nu o vor găsi. Mass media are interesul să satisfacă toate tipurile de consumatori şi are deci interesul de a încerca să creeze conţinut pentru toate grupurile, astfel acoperind un număr cât mai mare de cazuri, dar şi comentând în multiple moduri evenimentele existente.
Argumentul 2: Din cauza ca oamenii sunt conştienţi de bias-urile pe care media corporate le are, există o cerere pentru ştiri independente
O bună parte din populaţie este critică la adresa obiectivităţii ştirilor, ştiind ca foarte din ele au o agendă sau nişte bias-uri pentru anumite facţiunii. Din această cauza, au apărut foarte multe companii media care îşi construiesc toată imaginea în jurul faptului ca sunt independente. În consecinţă, vor exista mereu canale media care o să fie obiective în reportajele lor. În plus, foarte mult din media pe care o consumăm în fiecare zi vine de la oameni obişnuiţi prin reţelele de social media.

Argumentul 1: Mass media în societatea contemporană nu este credibilă
Conţinutul trece prin multiple filtre înainte să ajungă la consumatori, cum ar fi efectele pe care îl are divulgarea informaţiei asupra acţionarilor în cadrul conglomeratului media. Mai mult decât atâta, media este foarte monopolizată iar foarte multe din canelele media sunt deţinute sau au investitori congolmerate internaţionale ce au interese în alte domenii. Pe lângă asta, media are tendinţa naturală de a deveni senzaţionalistă, punând ratingul peste valoarea pe care ar avea-o potenţiala informaţie. În consecinţă, mass media nu îşi îndeplineşte rolul de a fi un câine de pază.
Argumentul 2: Social media permite crearea camerelor de ecou
Oamenii încep să îşi ia sursele din mediul online din ce în ce mai mult. Deşi mediul online oferă foarte multe informaţii, problema este ca îi oferă consumatorului o posibilitate prea mare de a îşi selecta informaţia ceea ce în consecinţă duce la ‘’camere de ecou’’, adică oamenii vor utiliza numa canale media sau grupuri de social media care le validează opiinile prexistente ceea ce duce la mai puţină dezbatere atât de neccesara procesului democratic.

Referințe