Argumentul 1: Nevoie
De multe ori în şcoli există comportamente abuzive atât din partea elevilor cât şi din partea profesorilor. Spre exemplu, mulţi profesori aplica pedepse corporale copiilor, lucru care constituie un abuz. Similar, mulţi elevi îşi înjură sau lovesc colegii, acest lucru fiind dăunător pentru mediu educativ în care aceştia ar trebui sa se dezvolte. Prin instalarea camerelor de supraveghere aceste acte pot fi evidenţiate şi pedepsite, astfel încât mediul educativ sa rămână unul plăcut şi favorabil atât elevilor cât şi profesorilor.
Argumentul 2: Descurajarea comportamentelor detrimentale
Dacă elevii şi profesorii ştiu ca nu există o parghe e reglementare a comportamentelor detrimentale aceştia nu au un motiv sa se gândească de două ori înainte de a săvârşi o anumită acţiune. Pe de altă parte, în momentul în care camerele de filmat sunt instalate iar aceştia ştiu ca sunt priviţi îşi vor auto-cenzura comportamentele abuzive datorită fricii de pedeapsa şi ruşinii de a fi traşi la răspundere. Astfel, prezenţa camerelor de vedere în şcoli este justificată prin reducerea comportamentelor problematice.
Argumentul 1: Probleme ascunse
În momentul în care camerele de vedere sunt instalate în şcoli multe comportamente problematice sunt înlăturate datorită auto-cenzurarii. Totuşi, aceste comportamente nu sunt de sine stătătoare, ele au în spate o cauza mult mai complexă. Spre exemplu, un profesor care îşi loveşte elevii nu este un profesor bun şi ar trebui demis. Pe de altă parte, camerele de vedere ne previn din a observa acest gen de probleme, care ar fi oricum ulterior raportate, astfel încât autoritatiile nu mai cunosc aceste cauze şi nu pot sa le rezolve iar problema rămâne tot acolo.
Argumentul 2: Spaţiu sigur
Fiecare om are dreptul la a se simţi în siguranţă într-un mediu public, iar acest lucru nu poate fi atins dacă există camere de luat vederi. Foarte mulţi copii nu se simt în siguranţă în timp ce sunt filmaţi. Aceştia nu vor, spre exemplu, sa fie filmaţi în timp ce răspund greşit la ore. Astfel, acest act devine unul care pune în pericol simţul de siguranţă al elevilor şi al profesorilor, care nu se mai simt în largul lor în mediul şcolar, ci mai degrabă se simt îngrădiţi. Acest lucru este o ameninţare la drepturile lor fundamentale şi previne desfăşurarea orelor în condiţii normale.
Referințe