PROFIL DE PROFESOR: Elena Găvan (instructor la Colegiul Național „Spiru Haret”, Târgu Jiu)

„Tabăra de leadership pentru instructori și profesori de dezbateri„ a reușit să adune încă o dată, în cadrul ediției din 2017, un număr impresionant de 100 de profesori din diferite colțuri ale țării, de diferite specializări, care timp de o săptămâna au acumulat informații, au învățat metode noi de integrare a dezbaterilor la clasă și au primit sfaturi și instrumente de nelipsit din tolba oricărui viitor sau actual instructor de club.
Din dorința de a-i cunoaște mai bine pe membrii comunității de debate, o comunitate aflată în continuă creștere, ne-am hotărât să ne folosim de prilejul oferit de „Tabăra de leadership” pentru a construi o secțiune specială pe website-ul nostru. Purtând titlul de PROFILE, această secțiune își propune să le ofere posibilitatea celor care ajută într-un fel sau altul la răspândirea debate-ului bine făcut să împărtășească o părticică din povestea lor cu noi. Sperăm noi că, în acest fel, vom reuși și să facilităm o mai bună cunoaștere reciprocă și, de ce nu, încurajarea schimbului de expertiză. 
Episoadele anterioare:
PROFIL DE PROFESOR: Monica Ionescu (instructor la Colegiul Național „B.P. Hașdeu”, Buzău) 
PROFIL DE TRAINER: Alina Bucșa
PROFIL DE VOLUNTAR: echipa de organizare a „Taberei de leadership” 2017
PROFIL DE PROFESOR: Constantin Stăcescu (instructor la Colegiul Național „C. Negri”, Tg. Ocna)
PROFIL DE TRAINER: Andrei Olaru
PROFIL DE PROFESOR: Elena Manea (instructor la Liceul Teoretic „Ioan Cotovu”, Hârșova)
PROFIL DE TRAINER: Ioana Covei
PROFIL DE PROFESOR: Elena Sticlea (instructor la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”, București)
PROFIL DE TRAINER: David Moscovici

Elena Găvan, profesor de filosofie la Colegiul Național ”Spiru Haret” din Târgu Jiu are deja o experiență de 6 ani în lumea dezbaterilor, totul începând cu participarea la Tinerii Dezbat. Ne-a bucurat să aflăm că sesiunile la care a participat i-au adus revelații, că au fost pline de informații pe care să le pună în practică la clasă și că este foarte mândră de opționalul de Dezbateri și Retorică pe care îl predă elevilor.

  1. Povestiți-ne prima amintire pe care o aveți cu lumea debate-ului. Ce v-a motivat să alegeți să deveniți parte din această comunitate?

Mă numesc Elena Găvan, profesor de filosofie la Colegiu Național ”Spiru Haret” din Târgu Jiu. Am ajuns în lumea debate-ului din 2011, odată cu un concurs Tinerii Dezbat. De atunci avem și club, am mers la orice competiție la care am putut să participăm. A fost o experiență continuă.

  1. De ce bariere v-ați lovit atunci când v-ați hotărât să deveniți instructori de club?

Ca orice noutate, trezește și retincență. Este o metodă nouă, pare cronofagă, reticența venind din partea adulților în principal. Ceilalți profesori vedeau dezbaterile, și chiar le induceau copiilor, ca pe o pierdere de timp, că riscă să cadă în sofistică și că nu vor putea să își formeze o părere personală concretă. În timpul dezbaterilor ar putea să facă niște probleme la matematică sau să participe la Olimpiada de Informatică este ceea ce auzeam frecvent.

  1. Povestiți-ne o amintire plăcută pe care o aveți în legătură cu dezbaterile (pregătirea la club, câștigarea unei competiții, o echipă foarte muncitoare etc)

Toate experiențele sunt plăcute și nu e pur și simplu o formulare artificială. Cea mai bună experiență pentru mine este evoluția celor care au făcut debate, întâlnirea mea cu foștii debateri , întâlnirea lor cu noii debateri pentru că înainte de 1 octombrie îi aduc la club, să-i vadă și să le explice ce a însemnat pentru ei expeiența debate-ului. Este pentru mine un sprijin real.

  1. Ce informații relevante ați reușit “să furați” de la traineri, care vă vor ajuta în calitate de instructor de club și de profesor?

Concret, sunt informații, sunt metode care îmi sunt foarte utile. Fiind profesoară de socio-umane, la logică, la filosofie, la dirigenție există loc pentru debate, nemaivorbind de opționalul pe care îl aplic încă de acum 2 ani și de care sunt foarte mândră.

În plan uman, cred că e câștigul mai mare. Plec cu niște revelații în ceea ce privește evoluția mea și interacțiunea mea cu alți oameni și viziuni pe care le-am decoperit acum, care cu siguranță îmi sunt de folos: ca om, ca părinte și ca profesor.


ImpreunacuLIDL
Materialul a fost realizat în cadrul evenimentului „Tabăra de leadership pentru instructori și profesori de dezbateri” organizat de ARDOR în luna iulie 2017.
adina ionescuAutoarea materialului este Adina Ionescu: membru ARDOR Muntenia și studentă la Școala Națională de Științe Politice, secția Publicitate. Adina se descrie astfel: Curioasă cu normă întreagă, punctuală şi puţin OCD-istă în ceea ce priveşte termenele de predare. Îmi place să discut despre filozofie când gătesc şi sunt pasionată de sociologie.